Már több mint egy napja várnak arra a Lutonban ragadt Wizz Air-utasok, hogy kiderüljön, hogyan juthatnak végre haza
Több mint 24 órája vagyunk itt, 40 órája vagyok ébren, és még most sincs repülőgép – mondta egy utas.
Több mint 24 órája vagyunk itt, 40 órája vagyok ébren, és még most sincs repülőgép – mondta egy utas.
Több mint 4 millióan repültek a fapadossal, a növekedés az egy évvel korábbihoz képest 179 százalékos.
A fapados légitársaság állítja: kivizsgálják a helyzetet, és ha mulasztás történt, megteszik „a szükséges lépéseket”.
A Ryanair szerint utasaik 97 százaléka úgy döntött, hogy inkább kifizeti a Nagy Márton miniszter által bevezetett „idióta” adót. A légitársaság azt írta: kitaláció, hogy 60 százalékuk visszamondta volna az útját.
Az út 1 óra 50 percet vesz igénybe.
Hogyan segíti a magyar családokat a légi utazás megemelt adója – tette fel a kérdést cseppet sem visszafogott közleményében a világ legnagyobb fapados légitársasága, amelynek vezérigazgatója nemcsak az adót hülyézte le, de annak kitalálójáról azt gondolja: elfelejtette, amit közgazdaságból tanult.
A fapados cégek lépésében az égvilágon semmi meglepő nincs, igazából az lett volna a furcsa, ha nem hárítják át az extraprofitadót a légitársaságok, amelyeket kifejezetten nehéz helyzetben ért a kormány különadója. A nagyobb hagyományos légitársaságok ugyanakkor egyelőre kivárnak, mérlegelik a lehetőségeiket.
Váradi arról beszélt, hogy nem tudnak úgy működni, hogy egy bázisról minden ötödik ember fáradtság miatt jelentkezik betegnek. A pilóták nagyon kiakadtak.
A koronavírus-válság hatásait ugyan kezdi maga mögött hagyni a Wizz Air, ám hiába lett több utasa, az emelkedő üzemanyagárak miatt nagyobb vesztesége lett a légitársaságnak.
Hajnali ötkor ötcsillagos szállodába vitték az utasokat, a legtöbben azonban még mindig nem tudják, hogy jutnak haza.
A fapados légitársaság már most a koronavírus-járvány előtti teljesítményének 140 százalékán pörög, de itt nem állna meg: a Wizz Air több tucat új gép vásárlását tervezi, köztük olyan repülőket is, melyek 8 órás utak teljesítésére is alkalmasak.
A Wizz Air új piacokat keres, Szaúd-Arábia beruházási minisztériuma pedig az ország utasforgalmát szeretné megtriplázni nyolc év alatt, egyelőre egy szándéknyilatkozatot írtak alá az együttműködésről.
A légitársaságnál július első hetére be is teltek a járatok, már nem lehet jegyet foglalni rájuk.
A magyar székhelyű légitársaság a Oroszország Ukrajna elleni inváziója miatt hozta meg ezt a döntést.
A légitársaság folytatja az Ukrajnával szomszédos országokból Európába tartó járatok és repülőgépek számának bővítését is.
Vasárnap helyett szerdára ajánlottak az utasoknak repülőgépet.
Megszólalt a magyar gyökerű fapados légitársaság is.
Már a ferihegyi kifutópálya felé gurult egy Wizz Air gép, amikor kigyulladt egy utas telefonja. A gépet visszafordították.
A társaság elnöke lapunknak úgy reagált a kormány terveire: a légiközlekedési ágazat jelentős veszteségeket szenvedett a Covid-19 világjárvány során, és bevétele, illetve nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a vírus kitörése előtti szintet, így extraprofitról beszélni nincs értelme.